•••••••• Ochrona przeciwpożarowa w pigułce •••••••• | | | WSPÓŁORGANIZATOR
 CENA OBEJMUJE
- Wykłady merytoryczne (2 równoległe sesje, możliwość dowolnego wyboru tematów)
- Materiały konferencyjne
- Kupony rabatowe na zakupy w Księgarni Technicznej Grupy MEDIUM.
- LUNCH
- przerwy kawowe
| | | | •••••••Fragmenty prelekcji zaplanowanych podczas konferencji••••••• | 
| Projektowanie wentylacji pożarowej w garażach podziemnych w Polsce na tle standardów europejskich | (...) W Polsce występuje obecnie tendencja do stosowania najbardziej niekorzystnych krzywych rozwoju pożaru, czyli tych, w których przyrost mocy pożaru jest najszybszy. Jest to z punktu widzenia projektantów i rzeczoznawców ds. zabezpieczeń przeciwpożarowych podejście najbezpieczniejsze, a dla firm sprzedających urządzenia najkorzystniejsze z punktu widzenia liczby i wielkości sprzedanych urządzeń przeciwpożarowych. Powstaje jednak pytanie, czy podejście to jest rzeczywiście słuszne i czy koszty ponoszone przez inwestorów, przenoszone na użytkowników w postaci np. wyższych cen sprzedaży mieszkań są uzasadnione. (...) | dr inż. Dorota BRZEZIŃSKA – Politechnika Łódzka | |
|  | Wybrane aspekty projektowania wentylacji pożarowej tuneli drogowych | (...) Główne obciążenie ogniowe w tunelach stanowią pojazdy. Typowy samochód ma szybkość uwalniania ciepła odpowiadającą pożarowi szybkiemu i szczytową wartość HRR na poziomie 15 ok. 5 MW. Autobusy natomiast charakteryzują się wartością HRR ok. 30 MW, a samochód ciężarowy 20–200 MW. Pożary kilku samochodów ciężarowych mogą rozwinąć się w katastrofalny pożar tunelu kontrolowany wentylacją i HRR na poziomie 300–700 MW. Szybkość uwalniania ciepła z pożaru kontrolowanego wentylacją wzrasta wraz ze zwiększaniem się pola przekroju poprzecznego, gdy dla pożarów kontrolowanych paliwem HRR rośnie ze zmniejszeniem powierzchni przekroju. (...) | dr inż. Waldemar WNĘK – Wydział Inżynierii Bezpieczeństwa Pożarowego, SGSP (współautor) | | 
| Systemy wentylacji pożarowej – nowe standardy i nowatorskie realizacje | (...) Osoby stające przed koniecznością wykonania projektu systemu oddymiania garażu zamkniętego od lat nie mają łatwego zadania. Za wymogiem przepisów techniczno-budowlanych nakładających obowiązek zastosowania w tej przestrzeni samoczynnych urządzeń oddymiających nie idą żadne krajowe wytyczne projektowe określające zasady wyboru systemu i określania wielkości urządzeń. Przy realizacji projektu koniecznością staje się posiłkowanie standardami zagranicznymi, z których najpopularniejsze stały się zalecenia opisane w BS i NFPA oraz NBN. Istnieje jednak kilka alternatywnych dróg, które bardzo precyzyjne podają zalecenia dla projektowania i wykonania systemów wentylacji pożarowej garaży zamkniętych. (...) | dr inż. Grzegorz KUBICKI – Politechnika Warszawska | |
|  | Odbiory instalacji wentylacji pożarowej – projekt i wykonanie a przepisy | (...) Jaką rolę odgrywa w kontekście bezpieczeństwa budynku właściwe zaprojektowanie, wykonanie i użytkowanie wentylacji pożarowej? Odpowiedź na to pytanie wbrew pozorom nie zawsze jest oczywista. Tak samo jak nie zawsze oczywiste są wymagania funkcjonalne stawiane omawianym instalacjom. Jeśli dołożyć do tego pewien nieład pojęciowy i dość często występującą presję inwestora na obniżanie kosztów inwestycji, okazuje się, że przyjęcie odpowiednich założeń projektowych wcale nie jest łatwe. Może się też okazać, że wykorzystane w projekcie modele matematyczno-fizyczne nie zawsze odzwierciedlają uwarunkowania rzeczywiste występujące w danym obiekcie i to, co w teorii miało działać bez zarzutu, w trakcie prób odbiorowych zawodzi. (...) | st. bryg. dr inż. Paweł JANIK – Komenda Główna Państwowej Straży Pożarnej | | | |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz